8 januari 2018

MORGONYOGA





Morgonyoga är något som jag tänkt börja med länge. Men som mycket annat har det inte blivit av på grund av allt annat som får gå före. Nu på morgonen vaknade jag som vanligt med värk i rygg och i nacke. Kände mig stel och var på väg att ta värktabletter för att kunna sitta och plugga. Men idag bestämde jag mig för att testa detta istället. 



När Nellie sålde jultidningar så passade jag på att beställa en yogabok. Det första kapitlet är lätta morgon-yoga övningar just för såna som mig med stel och ömmande rygg och nacke. 







Min första tanke var "jag stänger in mig på mitt kontor och ser till att ingen ser mig för detta kommer inte se det minsta graciöst ut". När det var gjort och spotify inställt på någon tradig yoga-lista så satte jag igång. Och det var faktiskt jättebra! Jag höll på 20-30 minuter och efteråt hade ryggvärken försvunnit och axlarna hade halkat ner ett par centimeter. 




Nu skall jag försöka göra detta till en vana. Åtminstone de dagar jag inte skall iväg till fritids och arbete tidigt på morgonen.




 
(boken finns bland annat att köpa här)




Efter en smoothie (recept här) och denna lilla rutin så känner jag mig åtminstone hälsosam och det är ju en bra känsla!



Puss /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar